Inspiraatio | Lähettiläät | Treeni | DIY- ja Kauneudenhoito | Reseptit

Vinkkejä ulkokuntoiluun

Nauti auringosta ja raikkaasta ilmasta kun treenaat! Ulkotreenipaikassa vain mielikuvitus on rajana treenille. Tässä saat vinkkejä harjoituksiin, jotka voivat inspiroida sinua seuraavaan treenisessioosi.

Aluksi kannattaa lämmitellä. Voit lämmitellä erilaisilla liikkuvuusharjoituksilla, kävelemällä ulkotreenipaikalle tai juoksemalla 10 minuuttia. Yleensä voimaharjoittelussa puhutaan seteistä (sarjojen määrästä) ja toistoista, mutta ulkotreenipaikassa saattaa joutua ajattelemaan toisin, koska painoja ei voi säätää samalla tavalla. Ulkona säätelet itse kehosi tai treenikaverisi avulla. Tärkeää on pystyä suorittamaan harjoitus kunnes et pysty tekemään enempää toistoja. Haasta lihastesi kestävyys!

Erilaisia harjoituksia samalla laitteella

Ulkotreenipaikoissa on aina jonkinlainen Smith-laite, staattinen puutanko ja joskus myös normaali levypainotanko painolevyillä. Tällä voit tehdä useita erilaisia harjoituksia, kuten kyykkyjä, askelkyykkyjä ja erilaisia maastavetoja jalkojen treenaamiseksi. Voit myös treenata ylävartaloasi ja tehdä olkapääprässiä, bicepsharjoituksia, tricepsharjoituksia, soutua jne.

Vaihteleva treenaus ulkotreenipaikassa

Mene lähimpään ulkotreenipaikkaasi ja tutki erilaisia välineitä, jotka ovat saatavilla ja hanki hiki pintaan samalla kun nautit ulkoilmasta! Ulkotreenipaikkoja voi hyödyntää kesän lisäksi syksyyn asti ja jo varhain keväällä. Jos pukeudut lämpimästi, voit hankkia ulkona vaihtelua tavalliselle salitreenille!

Nainen suorittaa punnerruksia.

Punnerrukset
Asetu varpaidesi päälle ja kädet niin leveälle kuin tuntuu mukavalta. Jännitä vatsa ja jalat ja muodosta mahdollisimman suora linja jalkateristä päähän. Laskeudu niin syvälle kuin voit taivuttamalla kyynärpäitäsi. Palaa sitten ylös ja toista.

Nainen suorittaa selkäliikkeitä.

Selkäliike
Asetu lonkka reunaa vasten ja kallistu hitaasti eteenpäin. Käännä sitten ylös ja toista.

Nainen suorittaa vatsalihasliikkeitä.

Sit-up
Nosta ylävartaloa vatsalihaksia käyttäen. Nosta ja taivuta eteenpäin niin pitkälle kuin voit ylläpitäen jännitystä vatsalihaksissa ja laskeudu sitten kontrolloidusti alas. Toista.

Nainen treenaa kuminauhalla.

Voimaharjoittelu kuminauhalla auringossa
Kuminauhalla voit tehdä voimaharjoittelua sekä ulkona että sisällä. Vähän tilaa vievät harjoitteluvälineet ovat käytännöllisiä matkalla tai kun haluat treenata kotona. Kuminauhat ovat helppoja kuljettaa ja säilyttää ja niillä saat voimaharjoituksiisi lisää vastusta. Koko kehon treenissämme tarvitset vain yhden kuminauhan ja sarjan minibandeja. Sen jälkeen voit treenata missä ja milloin haluat. Treeniohjelmassa ei ole hyppyjä ja se käy läpi koko kehon.

Suosikki tuotteemme

 
Core Heraproteiini
 
Healthwell Vegaaninen Proteiini
 
Punajuurijauhe
 
MCT C8-öljy Luomu
 
Core Prode Patukka 2.0
 
Core ZMA
 
Hamppuproteiini Jauhe
 
Vastuskuminauhat
 
Elastic Tube
 
RubberBands Luomu
 
Nature Hyppynaru

Oliko tästä artikkelista apua?   Kyllä   Ei